El motor radial o motor estrella és un tipus de disposició del motor de combustió interna, en la qual els cilindres van ubicats radialment respecte del cigonyal, formant una estrella com a la figura. Aquesta configuració va ser molt utilitzada en aviació, sobretot en grans avions civils i militars, fins a l'aparició del motor a reacció.
Com a primera avantatge, hi ha la seva gran àrea frontal, ja que el refredament del motor es fa utilitzant aire d'impacte, producte del desplaçament, a diferència dels motors en línia, en "V" o en "W" que necessiten un sistema de refredament amb líquid, el qual implica més pes. Per tant, els motors refredats per aire tenen una major relació pes / potència que els motors refredats per líquid
Els desavantatges més importants es relacionen amb la seva gran àrea frontal, que produeix una gran resistència en comparació amb els altres tipus de motors que permeten coeficients aerodinàmics més pequeños.
Originalmente els motors radials tenen un sol banc o estrella de cilindres, però al afegir pistons es fa necessària l'existència de més estels. Molts no excedeixen de dues estrelles, però el motor radial més gran construït en massa, el Pratt & Whitney Wasp Major, va tenir 28 cilindres disposats en 4 estrelles, motor que va ser usat per diversos avions durant el període posterior a la Segona Guerra Mundial.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada